20200224_140842.jpg

0 - 2år
Tlf. 948 74 884
notteliten.marihona@gmail.com

Nøtteliten er en avdeling for barn 0-2 år.  Vi holder til mellom Tunet og Alveskogen. Vi gleder oss over alle mulighetene for nærkontakt med dyr, turopplevelser og utforskerglede i skogen, utfordring, og mestring av motoriske ferdigheter ved å ferdes ute. For de minste barna er omsorg, nærhet og gode øyeblikk i samspill helt sentralt. Vi er opptatt av å se, trygge og støtte barnet individuelt, der barna lærer å uttrykke seg og å bli forstått. Samtidig er det et mål å etablere et godt fellesskap, og kunne vise hensyn til de andre i gruppen.

Målet er stadig økende bevissthet om og kompetanse i å skape trygghet, vise godhet og regulere barns følelser. Vi vil være voksne som hjelper til i lek og vennskap, slik at vi støtter barna til å bli trygge personer som tør å utfolde seg sammen med andre.

Viktige verdier for oss er: Inkludering, respekt for egenart, omsorg, medfølelse, humor og glede!